10 مورد از بهترین باشگاه های فوتبال جهان

10 مورد از بهترین باشگاه های فوتبال جهان - 1

فوتبال که به عنوان فوتبال نیز شناخته می شود، محبوب ترین ورزش جهان است. با میلیاردها طرفدار در سراسر جهان، جای تعجب نیست که باشگاه های فوتبال برخی از با ارزش ترین و نمادین ترین تیم های ورزشی در جهان هستند. رقابت بین این باشگاه ها شدید است و هر تیم برای کسب مقام برتر به عنوان بهترین در جهان رقابت می کند.

از باشگاه‌های تاریخی با میراثی بیش از یک قرن گرفته تا تیم‌های جدیدتری که در سال‌های اخیر تأثیر زیادی گذاشته‌اند، این فهرست موفق‌ترین و تأثیرگذارترین باشگاه‌های فوتبال تمام دوران را به نمایش می‌گذارد. این تیم‌ها عناوین، قهرمانی‌ها و جوایز بی‌شماری را به دست آورده‌اند و احترام و تحسین هواداران فوتبال در سراسر جهان را برانگیخته‌اند.

1. باشگاه رئال مادرید اسپانیا

10 مورد از بهترین باشگاه های فوتبال جهان - 2

باشگاه فوتبال رئال مادرید که معمولاً با نام رئال مادرید یا به سادگی رئال شناخته می شود، یک باشگاه فوتبال حرفه ای مستقر در مادرید، اسپانیا است.

2. باشگاه بارسلونا

10 مورد از بهترین باشگاه های فوتبال جهان - 3

باشگاه فوتبال بارسلونا که با نام بارسلونا و با نام آشنای بارسا نیز شناخته می‌شود، یک باشگاه فوتبال حرفه‌ای است که در بارسلونا، کاتالونیا، اسپانیا قرار دارد.

3. منچستریونایتد (انگلیس)

10 مورد از بهترین باشگاه های فوتبال جهان - 4

باشگاه فوتبال منچستر یونایتد یک باشگاه فوتبال حرفه‌ای مستقر در اولدترافورد، منچستر بزرگ، انگلستان است که در لیگ برتر فوتبال انگلیس رقابت می‌کند.

4. بایرن مونیخ

10 مورد از بهترین باشگاه های فوتبال جهان - 5

باشگاه یایرن مونیخ که معمولاً با نام های FC Bayern München، FCB، Bayern Munich یا FC Bayern شناخته می شود، یک باشگاه ورزشی آلمانی است که در مونیخ، بایرن واقع شده است. آنها در حال حاضر در بوندسلیگا، دسته برتر فوتبال آلمان، رقابت می کنند.

5. باشگاه آث میلان

10 مورد از بهترین باشگاه های فوتبال جهان - 6

باشگاه آث میلان (به ایتالیایی: Associazione Calcio Milan) که معمولا با نام A.C Milan یا به سادگی میلان شناخته می شود، یک باشگاه فوتبال حرفه ای در میلان ایتالیا است که در سال 1899 تأسیس شد. در برترین فوتبال ایتالیا که از سال 30-1929 به عنوان سری آ شناخته می شود.

6. لیورپول

10 مورد از بهترین باشگاه های فوتبال جهان - 7

باشگاه فوتبال لیورپول یک باشگاه فوتبال لیگ برتر است. این شرکت در لیورپول، مرسی ساید، انگلستان مستقر است.

7. منچستر سیتی

10 مورد از بهترین باشگاه های فوتبال جهان - 8

باشگاه فوتبال منچستر سیتی که معمولاً با نام سیتی شناخته می شود یک باشگاه فوتبال در شهر منچستر انگلستان است. این باشگاه که در سال 1880 با نام سنت مارکز تأسیس شد، در سال 1887 به باشگاه فوتبال اتحادیه آردویک و در سال 1894 به منچستر سیتی تبدیل شد.

8. یوونتوس

10 مورد از بهترین باشگاه های فوتبال جهان - 9

باشگاه فوتبال یوونتوس S.p.A. که در اصطلاح عامیانه با نام یووه شناخته می شود، یک باشگاه فوتبال حرفه ای ایتالیایی در تورین، پیمونت است.

9. چلسی

10 مورد از بهترین باشگاه های فوتبال جهان - 10

باشگاه فوتبال چلسی یک باشگاه فوتبال حرفه‌ای در لندن، انگلستان است که در لیگ برتر رقابت می‌کند. این باشگاه که در سال 1905 تأسیس شد، از آن زمان به بعد، استمفورد بریج بوده است. چلسی در سال 1955 قهرمان لیگ دسته اول شد و به دنبال آن مسابقات جام حذفی بین سال های 1965 تا 1971 برگزار شد.

10. بورسیا دورتموند

10 مورد از بهترین باشگاه های فوتبال جهان - 11

بوروسیا دورتموند یک باشگاه در نوردراین-وستفایلا در آلمان است که در 19 دسامبر 1909 توسط مردان ناراضی یک باشگاه فوتبال کلیسا در یک میخانه در دورتموند تأسیس شد. نام بوروسیا از نام لاتین یک آبجو در آبجوسازی نزدیک آنجا گرفته شده است. آنها قبلاً آبی و سفید را با ارسی قرمز می پوشیدند اما بعد شروع به پوشیدن سیاه و زرد می کردند. آنها به آرامی راهی لیگ برتر شدند و یکی از اولین باشگاه های بوندسلیگا بودند. آنها شب های جادویی در مقابل لیورپول و یووه در UCL و جام برنده یوفا دارند. آنها همچنین در 2 UEL و یک سوپر جام یوفا نایب قهرمان شدند. آنها 5 بوندس لیگا را بردند. برخی از بازیکنان معروف عبارتند از: کارل هاینز-ریدل، یورگن کوهلر، لوتار امریش و دده. آنها دو مربی افسانه ای داشتند، یورگن کلوپ و اوتمار هیتسفیلد.


شما چقدر با این لیست موافقید؟ از نظر شما جای کدام تیم ها در این لیست خالیه؟ در بخش نظرات این پست از تیم های مورد علاقه خود بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *