افسرده ترین کشورهای جهان

افسرده ترین کشورهای جهان

افسردگی یک اختلال روانی شایع است که میتواند بر کیفیت زندگی افراد تأثیر منفی بگذارد. طبق آمار سازمان بهداشت جهانی (WHO)، در سال 2020 بیش از 264 میلیون نفر در سراسر جهان از افسردگی رنج می بردند. اما برخی کشورها بیشتر از دیگران درگیر این معضل هستند. در این مقاله، قصد داریم به بررسی برخی از افسرده ترین کشورهای جهان در سال 2023 بپردازیم.

  1. هند
    بر اساس گزارش موسسه بهداشت مترقی (IHM)، هند با 57 میلیون نفر مبتلا به افسردگی، افسرده ترین کشور جهان در سال 2023 است. فقر گسترده، آلودگی هوا، و فشارهای اجتماعی از جمله دلایل اصلی شیوع بالای افسردگی در این کشور هستند.
  2. چین
    چین با جمعیت 1.4 میلیاردی خود، دومین کشور افسرده جهان محسوب می شود. طبق برآوردها، حدود 54 میلیون نفر از مردم این کشور از افسردگی رنج می برند. فشار کاری بالا، آلودگی هوا، و مشکلات خانوادگی از عوامل مهم افسردگی در چین به شمار می روند.
  3. ایالات متحده آمریکا
    در ایالات متحده، بیش از 17 میلیون نفر دچار افسردگی اساسی هستند. عواملی مانند استرس شغلی، مشکلات مالی، و سبک زندگی ناسالم در گسترش این اختلال روانی در آمریکا نقش دارند.
  4. برزیل
    برزیل با بیش از 11 میلیون نفر مبتلا به افسردگی، یکی از افسرده ترین کشورهای آمریکای لاتین است. نابرابری های اقتصادی، خشونت، و کمبود خدمات بهداشت روان از دلایل اصلی این معضل در برزیل هستند.
  5. روسیه
    در روسیه، حدود 5.5 میلیون نفر از افسردگی رنج می برند. مصرف الکل، مشکلات اقتصادی، و سرمای شدید زمستان ها از عوامل خطر افسردگی در این کشور محسوب می شوند.

این فهرست تنها نمونه ای از کشورهایی است که با چالش افسردگی روبرو هستند. برای کاهش این معضل، اقدامات جدی در زمینه آگاهی بخشی، ارائه خدمات بهداشت روان، و رفع عوامل زمینه ساز افسردگی در سطح ملی و بین المللی ضروری است.

منبع: گزارش سازمان بهداشت جهانی (WHO) در مورد افسردگی، 2022

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *